Logo SGH


Marketing sensoryczny. Próba charakterystyki

Fragmenty książki: I. Skowronek, Zmysły dla zysku.  Marketing sensoryczny w praktyce, Poltext, Warszawa 2014. Zobacz: również:  Marketing sensoryczny. Przykłady z różnych branż Marketing sensoryczny jest nowym paradygmatem w podejmowaniu decyzji biznesowych. Kluczowe znaczenie w tej koncepcji mają: angażowanie wielu zmysłów odbiorcy w efektywny i zorganizowany sposób, zaspokajanie emocjonalnych i hedonistycznych potrzeb […]

Strategie cen w internecie

Fragment monografii (pobierz w pliku pdf): T. Doligalski, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2013, s. 64-72. Poziom cen jest kolejną obok niefinansowych kosztów klienta determinantą podziału wartości między klienta a przedsiębiorstwo. Dalej zostaną opisane następujące aspekty strategii cenowych w internecie: czynniki wpływające na poziom cen w […]

Model zarządzania relacjami z klientami w e-commerce

Tekst opublikowany jako: T. Doligalski,  Model zarządzania relacjami z klientami w e-commerce, „Ekonomiczne problemy usług. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego”, 68/2011, tom 2. Rozszerzenie wątków poruszonym w tekście znajduje się w publikacji Internet w zarządzaniu wartością klienta (publikacja w trybie swobodnego dostępu). Wprowadzenie Niniejsze opracowanie w syntetyczny sposób przedstawia propozycję modelu zarządzania […]

Marketing sensoryczny

Fragment pozycji: I. Skowronek, Marketing doświadczeń. Od doświadczeń klienta do wizerunku firmy, Poltext, Warszawa 2012. Zobacz również fragment powyższej pozycji:  Rola i determinanty wizerunku organizacji   W najprostszej definicji: „marketing sensoryczny angażuje zmysły konsumentów i wpływa na ich zachowanie”[1]. Zdaniem Hulténa, Broweusa i van Dijka, marketing sensoryczny umożliwia realizację celów długoterminowych: przekazywanie […]

Co to jest zarządzanie wartością klienta?

Zarządzania wartością klienta wywodzi się bezpośrednio z marketingu relacji[1] i stanowi przejaw odejścia od zarządzania portfelem produktów na rzecz zarządzania portfelem klientów[2]. Kim jest klient? W języku polskim pojęcie „klient” oznacza osobę lub organizację dokonującą zakupu produktu lub usługi, czyli podmiot, który płaci[3]. Polski termin „klient” jest zatem równoznaczny z angielskim […]

Zarządzanie wartością klienta a wyniki ekonomiczne przedsiębiorstwa (koncepcja rozprawy doktorskiej)

Koncepcja rozprawy doktorskiej pisanej pod opieką naukową prof. dr hab. Andrzeja Hermana.   1. Uzasadnienie wyboru tematu Przedsiębiorstwo konkuruje na wielu rynkach (rynek kapitału, pracowników, klientów, dostawców). We współczesnej gospodarce coraz większego znaczenia nabiera rywalizacja na rynku klientów[1]. Wynika to z faktu rosnącej presji konkurencyjnej oraz rozwoju technik informatycznych, umożliwiających gromadzenie, […]



Premium Wordpress Themes